...and the foot steps that I leave behind

Thursday, February 2

a painkiller, for the heart.

marah.geram.sebal.bengang.
aku marah sangat-sangat.
and mase marah teringat janji nombor 2; 'bila marah, maafkanlah'
isyk, cepat-cepat hati yang tengah hot menjawab; "tapi now aku marah dengan library. itu bangunan, macam mana nak maafkan?!!". buruk betul rupa mase tuh.-dah duk tengah ikut nasihat pak cik shytan macam mana nak cantik?!

ok, move to the next step. steps. right when anak tangga habis ada kerusi.
'kalau marah sambil jalan, stop. kalau sedang berdiri, duduk.'
ok, pandai je library ni, tahu suka buat orang marah banyak je kerusi bergelimpangan kat sini.
dah duduk masih lagi geram. suhu now 1 ke 0 entah, tapi muka aku meruap-ruap merah. as if lah i'm looking at a mirror now.
aku marah kat cik kak yang tak buat tugas yang dah diamanahkan pada dier. aku marah kat encik yang lupa janjinyer. aku marah kat mak cik yang tak mahu paham dan menhentam sesuka ati. makin melarat, aku marah kat system library yang tak function leklok.  aku marah kat pengurusan yang x makesurekan semua tuh. aku marah kat library ni sebab library patotnye ade semua buku yang students need. makin ridiculous, aku marah kat penulis buku yang jual buku dier mahal sangat. aku marah kat yang lain-lain sebab input dorang tak lengkap.
terlupa plak nak marah diri sendiri. who ask you to choose this topic anyway?
urgh. now aku marah kat diri sendiri, sebab salahkan aku balik.
kosongkan kejap.

ape yang takde? ape yang tak kene?
silap,
 i wasn't marah actually, that marah has turn into something else.
sakit hati.
dan hati yang sakit perlukan ubat.

astaghfirullah alazeem.

the painkiller for my heart.
one and only.

Sabr (patience) & shukr (gratitude) go together. When you're not patient, you start complaining. That is the sign that you're not grateful

lambatnya nak faham.lambatnya nak ingat. dah sempat keluar word semburan api banyak dah.
ya Allah, ampunkan aku.